W szkole funkcjonują grupy przedszkolne dla dzieci w wieku 3 - 10 lat. Głównym celem odbywających się tam zajęć jest
wieloprofilowe i zintegrowane usprawnianie dziecka poprzez zabawę, rehabilitację i naukę. Wszystkie dzieci posiadają orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.
W grupach przedszkolnych realizowany jest Indywidualny Zintegrowany Program Edukacyjno-Rehabilitacyjno-Społeczny, oparty na programie zintegrowanej edukacji i rehabilitacji „Sztuka małych kroków. System Nauczania Kierowanego w przedszkolu”. Treści programowe realizowane są zgodnie z planem pracy dydaktyczno-wychowawczej opracowanym przez zespół terapeutyczny na dany rok szkolny.
Szkoła podstawowa
Zajęcia prowadzone są zgodnie z Indywidualnym Zintegrowanym Programem Edukacyjno-Rehabilitacyjno Społecznym i dostosowane są do indywidualnych potrzeb i możliwości dzieci. Uczniowie niemówiący korzystają z alternatywnych i wspomagających metod komunikacji, tzw. AAC.
W szkole podstawowej prowadzimy zajęcia z edukacji wczesnoszkolnej, zajęcia rewalidacyjne, muzyczne, plastyczne, ruchowe oraz zajęcia z Alternatywnych Metod Komunikacji.
Miejsca do pracy dostosowane są indywidualnie do potrzeb i możliwości poszczególnych uczniów.
Gimnazjum
Realizowany jest Indywidualny Zintegrowany Program Edukacyjno-Rehabilitacyjno-Społeczny. Uczniowie zdobywają wiedzę z różnych dziedzin, doskonalą umiejętności bycia samodzielnym podczas codziennych obowiązków. Plan dnia umożliwia im rozwój w każdej sferze.
Uczniowie zaczynają dzień od samodzielnego (w miarę możliwości) wejścia do szkoły, zdjęcia wierzchnich ubrań
i rozpakowania plecaka. Następnie prowadzona jest sesja ruchowa na materacach/matach. Po ćwiczeniach biorą czynny udział w zajęciach dydaktycznych. W ciągu zajęć lekcyjnych mają dwie przerwy na posiłki. Przed wyjazdem do domu samodzielnie pakują swoje plecaki i ubierają się.
Gimnazjaliści aktywnie spędzają czas w szkole. Uczęszczają na zajęcia w basenie, biorą udział w zawodach boccia, jeżdżą na wycieczki edukacyjne. Chętni biorą udział
w całotygodniowym treningu samodzielności, podczas pobytu w internacie.
Szkoła Specjalna Przysposabiająca do pracy
Uczniowie uczestniczą w wielu interesujących zajęciach praktycznych obejmujących wiedzę z działów: ogrodnictwo, prace biurowe, gospodarstwo domowe, prace użyteczno-porządkowe, rękodzieło i zajęcia komputerowe.
Na zajęciach praktycznych pracują z asystentami tak, aby każdy miał szansę wziąć czynny udział w lekcji. Codziennie biorą udział w zajęciach edukacyjnych i sportowych. Na zajęciach
z funkcjonowania osobistego i społecznego omawiane są aktualne wydarzenia z kraju i ze świata, doskonalone są umiejętności posługiwania się pieniędzmi, odczytywania godzin na zegarze, mierzenie, ważenie, planowanie zakupów i podróży.
Młodzież uczy się jak wypełniać ankiety, zastanawia się nad własną przyszłością, nad tym, co mogłaby i chciałaby robić po ukończeniu szkoły, a także gdzie mogłaby podjąć zatrudnienie. Uczniowie szkoły poznają podstawowe pojęcia związane z pracą oraz dowiadują się kto może im pomóc w podjęciu zatrudnienia po ukończeniu edukacji.
Więcej informacji na naszej stronie Internetowej